ميشن پلنر

آموزش نصب و تنظیمات نرم افزار Mission Planner{جلسه بيست و نهم}

مقدمه

نرم افزار ميشن پلنر يك نرم افزار متن باز است كه براي ويندوز در دسترس مي باشد.

براي شروع ابتدا از لينك زير آخرين ورژن اين نرم افزار را دانلود كنيد. آخرین ورژن این نرم افزار نسخه 1.3.41 می باشد. 

دانلود آخرين ورژن نرم افزار ميشن پلنر

همچنین تمامی نکات لازم در خصوص برد APM در جلسات قبل توضیح داده شده است.

راه اندازی برد APM(اتصالات و قطعات روی برد)

شناخت برد APM

بعد از دانلود نرم افزار مطابق شكل هاي زير مرحله به مرحله آن را نصب كنيد.

مرحله اول نصب برد APM

مرحله سوم و چهارم به صورت زیر می باشد.

مرحله دوم نصب برد APM

دوست عزیز ، دیدن ادامه این مطلب صرفا برای اعضای ویژه سایت است. در صورتی که عضو سایت نیستید ، لطفا از لینک زیر  ثبت نام کنید و سپس حساب کاربری خود را شارژ نمایید. هزینه یک ماه استفاده از تمامی مطالب 18 هزارتومان می باشد. در صورتی هم که عضو سایت هستید ، لطفا از این لینک وارد شوید.

 

 

 

البته ما تاکنون مطالب زیادی را به صورت رایگان ارایه داده ایم که در زیر لینک برخی از جلسات آن آورده شده است :

 

باتری ها و محاسبات آن ها در کوادکوپتر

نگاهی دقیق بر اسپیدکنترل

شناخت آنتن های FPV - بخش اول

راه اندازی برد APM 

 ژیروسکوپ و اطلاعات فنی آن

 شناخت کنترل کننده های PID

 

و البته شاید دوست داشته باشید نگاهی به دوره کوادکوپتر و سرفصل های آن  داشته باشید

 

با كليك بر روي گزينه ادامه پنجره اي ظاهر مي شود كه مربوط به كانال 5 راديوكنترل است ظاهر مي شود. اين تنظيمات اختياري است و فقط براي دوستاني است كه ميخواهند بيش از 4كانال را فعال كنند و از مدهاي كنترلي فلايت كنترل APM استفاده كنند. دقت كنيد كه براي تنظيم كانال 5 راديوكنترل هم مي توانيد از كليدهاي دوحالته و سه حالته بالاي فرستنده استفاده كنيد و هم از كليدهاي چرخشي(ولوم) بالاي فرستنده استفاده كنيد. در صورتي كه كليددوحالته را براي كانال 5 فرستنده انتخاب كرديد فقط به دو مد اول و آخر شكل زير دسترسي داريد و در صورتي كه كليد سه حالته انتخاب كرديد فقط به سه مد شكل زير دسترسي داريد و در صورتي كه كليد ولوم را انتخاب مي كنيد به تمامي مدها دسترسي داريد و با چرخش ولوم مي توانيد هركدام از اين مدها را انتخاب كنيد. دقت كنيد كه براي مشخص بودن حالت مورد نظر در مواقع استفاده از ولو حتما در كنار كليد ولوم علامت گذاري از 1 تا 6 انجام دهيد تا بتوانيد مد مورد نظر را به درستي انتخاب كنيد.

تنظيمات فلايت كنترل APM

در انتها با انتخاب گزينه Complete اين مدها را ذخيره كنيد.

پنجره هاي بعدي مربوط به تنظيمات Fail Safe و Geo fence مي باشد كه فعلا به آن نيازي نداريد و مي توانيد ازآن رد شويد.

پس از اتمام مراحل فوق نوبت به كاليبراسيون اسپيدكنترلر ها مي رسد كه براي اينكار با نرم افزار كاري نداريم.

مراحل كاليبراسيون دستي اسپيدكنترلرها

  1. جوي استيك تراتل را در حداكثر ممكن قرار دهيد.
  2. باتري را متصل كنيد.
  3. بعد از شنيدن صداي بوق ها جوي استيك تراتل را پايين بياوريد.
  4. باتري را جدا كنيد و دوباره متصل كنيد تا ربات آماده پرواز باشد.
  5. ملخ ها را جدا نموده و موتورها را تست كنيد.

تا اينجا ما حداقل تنظيماتي كه براي يك پرواز لازم بود را انجام داديم. در جلسات بعدي تنظيمات پيشرفته و انواع مدهاي فلايت كنترل APM را توضيح مي دهيم.

شاید دوست داشته باشید مطالب زیر را نیز بخوانید:

93 نظر

  • hosain

    سلام آقای قاسمی
    چگونه می توان سوئیچ ایمنی در فلایت کنترل پیکس هاوک را غیرفعال نمود؟
    با تشکر

    • قاسم قاسمی

      با سلام و احترام
      برای فعال سازی فلایت کنترل پیکس هاوک قبل از حرکت باید کلید ایمنی پیکس هاوک را فشار دهیم. برای غیرفعال سازی این کلید می توانید به صورت زیر آن را غیر فعال کرد.

      موفق باشید

  • برهانی

    سلام ممنون از راهنمایی تون
    مشکل خطای کرش رو با حذف لاگ ها درست کردم وبا حذف لاگ ها مشکل بد لاگینگ به وجود آمد که با فرمت دوباره کارت حافظه اش این خطا هم رفع شد |مشکل از فرمت ناقص میشن پلنر بود .
    من در فایل پیوستی تعدادی لاگ (دقیق نمیدونم کدومش برای واژگونی هست)و عکس از کواد کوپتر گذاشتم با مقدار pid اگر میشه ببنید مقدارش درسته یا نه
    با تشکر از پاسخگویی شما
    http://s8.picofile.com/file/8305947092/Photo_quadcopter_borhani_.rar.html

    • قاسم قاسمی

      سلام جناب برهانی
      تنظیم ضرایب PID از یک کوادکوپتر تا کوادکوپتر دیگر متفاوت است و البته در قالب یک کامنت نیز نمی گنجد به همین دلیل سعی میکنیم با توجه به تعداد زیاد درخواست ها در زمینه تنظیم ضرایب PID این موضوع را در اولویت قرار دهیم و به عنوان یک یا چند جلسه مجزا به صورت تصویری شرح دهیم.
      موفق باشید

  • برهانی

    ببخشید یادم رفت فایل ها را پیوست کنم
    http://s9.picofile.com/file/8305470368/crash_disarming.png
    http://s8.picofile.com/file/8305470376/bad_loging.png
    فلایتم پیکس هاوک

    • قاسم قاسمی

      سلام مجدد
      لطفا فريمور را آپديت كنيد ببينيد مشكلتان برطرف مي شود يا خير؟

  • برهانی

    سلام مهندس من چند مشکل دارم دو خطا که ضمیمه میکنم و یک مشکل که برای یکی از موتور هام است . با تست میشن پلنر که موتور هام را تست میکنم یکی کار نمی کند ولی وقتی ارم میکنم و تراتل افزایش میدهم همه موتور ها روشن میشه آیا موتور مشکل داره یا نه؟
    سوال دوم: من یک بار با طناب کواد رو ارم کردم به محض افزایش یک درصدی تراتل پرنده واژگون شد و لی به طناب وصل بود میخوام بدونم تو میشن پلنر هم باید pid را تنظیم کنیم ؟ خطای کرش رو از اینجا به بعد داد
    سوال سوم : این خطا ها را چگونه رفع کنم ، فایل لاگ اخرین آزمایش همون واژگونی را براتون میفرستم
    راهی برای ازمایش پرواز جوری که اگر واژگون شد به پرنده صدمه نرسه دارید؟
    چگونه به نتیجه برسم نزدیک به یک سال هست دارم ازمایش انجام میدهم اما تعادل حاصل نشده
    با تشکر از شما ببشخید اگر زیاد شد.

    • قاسم قاسمی

      سلام جناب برهاني
      در مورد سوالاتي كه پرسيديد نكات زير را خدمتتان عرض مي كنم:
      1- اينكه در تست ميشن پلنر يكي از موتورها كار نمي كند مشكل از موتور نيست بلكه به دليل ناحيه غيرقابل استفاده اسپيدكنترل است. چون در حالت عادي هنگام آرم كردن مشكلي نداريد پس نيازي به دست كاري مقادير نداريد.
      2- براي پروازهاي معمولي نيازي نيست مقادير PID را دستكاري كنيد و در حالت ديفالت نگه داريد.
      3- براي اينكه هنگام Fail شدن آسيبي به كوادكوپتر نرسد بهتر است از مدهاي پروازي استفاده كنيد و همچنين Failsafe نيز فعال نگه داريد.
      4- لطفا مرحله به مرحله جلو رويد مطمعن باشيد كه به يك پرواز ايمن مي رسيد. همچنين عكسي از كوادتان ارسال كنيد تا وضعيت فريم و ديگر قطعات بررسي شود.
      موفق باشيد.

  • آرش ارژنگی

    سلام مهندس قاسمی وقتتون بخیر
    اگر بخام از برد pixhawk استفاده کنم ولی بجای استفاده از نرم افزار QGC، با Missin planner کار کنم باید روی برد Pixhawk چه Firmeware ی بریزم و چطوری؟؟؟
    من برد pixhawkرو به mission planner وصل کردم و تمام مراحلی که برای APM2.8 رفتم، برای اون هم رفتم و نتیجه این شد که کلا برد pixhawk قاطی میکرد و تمام دستراتی که از رادیو بهش میدادم رو با دستورات دیگه اشتباه میگرفت
    حالا راهکار چیه؟
    ممنون میشم کمک کنید

    • قاسم قاسمی

      سلام
      لطفا يك فريمور جديد را روي برد لود كنيد بعد از آن خود بخود فريمور قبلي پاك مي شود حال فريمور جديد را بر روي برد لود كنيد ببينيد در چه وضعيتي قرار مي گيرد.
      موفق باشيد

  • مرتضی

    سلام وقتتون بخیر، در قسمت “آشنايي كامل با مدهاي كاري فلايت كنترلAPM
    (جلسه سی ام)” مطلبی که دیروز درباره مد land قرار دادید اکنون روی سایت نیست! ضمنا قسمت پاسخ دهی به کامنت ها هم برای اون قسمت فعال نیست! برای همین مجبور شدم اینجا کامنت بزارم

    • قاسم قاسمی

      سلام مجدد
      مطالب مربوطه مجددا اضافه شد. قسمت کامنت گذاری هم فعال گردید.
      موفق باشید.

      • مرتضی

        سلام
        ظاهرا هنوز مشکلش حل نشده!
        بقیه مطالبش هم رفتن!
        نمیدونم برای من اینجوریه یا کلا اینجوریه!
        http://uupload.ir/files/thl8_untitled.png

        • قاسم قاسمی

          سلام مجدد
          ظاهرا مشکل برطرف شده است چک کنید اگر مشکل همچنان برقرار است بیان نمایید تا روش دیگری برای دسترسی ارائه گردد.

          • مرتضی

            سلام. بله درست شد. ممنون

  • s

    درود

    ایا شما پیرو این سلسله جلسات قصد آموزش طراحی فیلتر کالمن برای تلفیق داده های ژایرو و شتاب سنج و پیاده سازی کد آن روی میکرو را دارید؟

    و اگر اینطور است چه زمانی آموزش را قرار می دهید؟

    • قاسم قاسمی

      سلام و احترام
      حجم مطالب درخواستی دوستان زیاد است ولی تلاشمان بر این است که ان شاالله تا 1 ماه آینده این فیلترها بر روی سایت قرار گیرد.
      موفق باشید.

  • آرش ارژنگی

    سلام مهندس قاسمی
    با توجه به راهنمیی های خوبتون تقریبا تمام مشکلات حل شد و شکر خدا پرنده پرواز کرد و جز یه مورد هیچ مشکلی نداشت
    پرنده اونجوری که توی شکل ضمیمه توضیح دادم پرواز میکنه

    کالیبره تمام موارد هم چک شده و حتی دوباره اینکارو کردم و هر مرحله با موفقیت گذشت
    مورد 4 که توی شکل بیان کردم درصورتی که افزایش ارتفاع بسیار سریع باشه به چشم نمیاد و در صورتی که کلا ترتل رو دست نزنم و ثابت بمونه پرنده با سرعت خیلی پایین ولی مداوم به سمت چپ میره. چپ رفتن پرنده بسیار صاف و تراز با زمین صورت میگیره
    این مشکل حل بشه فکر میکنم دیگه مسئله ای باقی نمیمونه
    درضم درصورتی که از مود loiter استفاده میکنم پرنده بسیار صاف و تراز تو موقعیتش می ایسته و درصورتی که باد جابه جاش کنه به محل خودش بر میگرده
    فقط توی مود stabilize مشکل به چپ رفتن رو داره
    ممنون میشم کمکم کنید

    • قاسم قاسمی

      سلام مجدد
      برای رفع این مشکل ابتدا دقت کنید که باید فلایت کنترل به صورت کاملا افقی کالیبره شده باشد. برای اینکار می توانید از یک صفحه کاملا مسطح به همراه یک تراز استفاده کنید و ابتدا فلایت کنترل را با سطح افقی تراز کنید. زیر فلایت کنترل هم با یک نوار چسب معمولی که به صورت حلقه شده است بچسبانید تا تکان نخورد. در صورتی هم که از چسب دوطرفه استفاده کردید خیلی کم روی لبه آن استفاده کنید به طوری که موقع اتصال سیم آن به کامپیوتر تکان نخورد. اگر زیاد چسب بزنید موقع جدا کردن مشکل ایجاد می شود. به عکس زیر دقت کنید:

      بعضی اوقات در فریم هایی که به صورت چند تکه ساخته می شوند نیاز است که سطح روی چهار موتور بدون نصب ملخ هم تراز افقی شود به دلیل اینکه بازوها ممکن است هم سطح نباشند. به شکل زیر دقت کنید:

      بعد از آن فلایت کنترل را به کامپیوتر متصل می کنیم و با استفاده از گزینه زیر که در تصویر نشان داده ام کالیبراسیون افقی سطح را انجام دهید:

      این نکات را انجام دهید ببینید وضعیت کوادکوپتر چگونه است.
      موفق باشید.

  • آرش ارژنگی

    سلام وقت بخیر

    http://uupload.ir/view/v2f1_1.rar

    • قاسم قاسمی

      با سلام
      اين لينك هم به نظر مياد مشكل داره. متاسفانه چندبار سعي كردم دانلود كنم نشد. يكبار ديگه آپلود را انجام دهيد و دوباره لينك را ارسال كنيد.

  • آرش ارژنگی

    سلام خدمت مهندس قاسمی عزیز
    بابت تمام زحمات و راهنمایی هاتون ازتون تشکر میکنم
    فایل مذکور به پیوست ارسال شد

    • قاسم قاسمی

      سلام مجدد. خواهش مي كنم. انجام وظيفه بود.
      لينك مورد نظر در پيوست نيست. لطفا از طريق يكي از سايت هاي آپلود آن را آپلود كنيد و لينك آن را ارسال كنيد.
      با سپاس

  • آرش ارژنگی

    باسلام خدمت مهندس قاسمی عزیز
    بابت تمام راهنمایی هاتون ممنونم
    فایل مربوطه به پیوست ارسال شد

    • قاسم قاسمی

      سلام مجدد. خواهش مي كنم. انجام وظيفه بود.
      لينك مورد نظر در پيوست نيست. لطفا از طريق يكي از سايت هاي آپلود آن را آپلود كنيد و لينك آن را ارسال كنيد.
      با سپاس

  • آرش ارژنگی

    سلام مهندس وقتتون بخیر
    متاسفانه متوجه منظورتون نشدم، log مربوطه دقیقا چی هست؟

    • قاسم قاسمی

      سلام و وقت بخير
      ابتدا مطابق شكل زير يك فايل log را دانلود كنيد. اين فايل لاگ حاوي آخرين وضعيت پروازي شما مي باشد و با استفاده از آن مي توانيد تحليل هاي متفاوتي از پروازتان به همراه مواردي ديگر را مشاهده كنيد. براي پيدا كردن اين فايل مي توانيد به پوشه mission planner در درايو نصب آن برويد و در فولدر logs آن را بيابيد.

      سپس با استفاده از آيكون Log Analysis تحليل مورد نظر به نمايش در مي آيد. آيكوني كه در كنار آن مشاهده مي كنيد اطلاعات جزئي تري دارد كه بعدا شرح داده مي شود. ابتدا اين تحليل را مشاهده كنيد و نتايج را ارسال كنيد تا بررسي شود.

      موفق باشيد

  • آرش ارژنگی

    سلام مهندس وقتتون بخیر باشه
    عکس اسپید کنترلر ارسال شد
    کالیبراسیون هم تکی تکی انجام شده مهندس
    بله در پایان مرحله کالیبراسیون رادیوکنترل، گزینه Click when Done را فشار می دهم. عکس صفحه نهایی هم در ضمیمه ارسال شده

    درضم من پرواز آزمایشی داشتم، در واقع بیخیال یک پله اختلاف توی اسپید کنترلر شدم و دل رو به دریا زدم و پرواز آزمایشی رو انجام دادم، نکته جالبی اینه که پرنده در مرحله تیک آف مایل به چپ بلند میشه ولی بعد که حدود 15-20 سانت از زمین بلند شد، خودش صاف میشه (البته من از مد استابلیز استفاده کردم). حالا با این وجود بازم عیب محسوب میشه؟؟؟

    • قاسم قاسمی

      سلام مجدد
      اينكه كوادكوپتر در ابتدا كج بلند مي شود يك عيب محسوب مي شود لطفا بعد از يك تست پرواز log مربوطه را ارسال نمائيد تا بررسي شود.
      موفق باشيد

  • مجیدی

    مهندس امکان داره شماره ای به من بدهید با شما تماس بگیرم . به مشکلات زیادی بر خوردم نیاز به راهنمایی دارم

    خواهشا اگر امکان داره یک راه ارتباطی بهم بدین تا با شما تماس داشته باشم

    • قاسم قاسمی

      سلام جناب مجیدی عزیز
      هر گونه سوالی پرسیده شود به صورت کامل و تمام و کمال برای شما عزیزان پاسخ داده می شود حتی اگر برای آن کامنت نیاز به چندین صفحه باشد و یا اینکه نیاز به ارسال تصویر و یا فیلم داشته باشید ما اینکار را برای شما انجام می دهیم.
      با آرزوی موفقیت برای شما و تمامی هموطنانمان

  • مجیدی

    سلام منهدس فلایتم موقع بالا بردن تراتل خطای دیس ارمینگ میده به این صورت که

    crash:disarming

    همچین اطفاقی نیوافتاده

    فقط یکبار که به طناب متصل بود از سقف برای تنظیم pid واژگون شد و به زمین نخورد و در هوا معلق بود

    و پایه جی پی اس به ملخ خورد و به اطراف پرت شد

    موتور ها سالم هستند و اسیبی ندیده اند

    به نظر مشا مشکل از کجاست ؟

    از کجا میفهمد کرش شده؟

    فلایت پیکس هاوک

     

    • قاسم قاسمی

      سلام جناب مجیدی
      با توجه به اینکه کوادکوپترتان به زمین نخورده مشکلی نخواهید داشت فقط اینکه ابتدا باید خطای disarming را برطرف کنید. لطفا عکسی از صفحه اول میشن پلنر ارسال کنید تا خطاهای موجود بررسی شود.
      موفق باشید

  • برهانی

    سلام مهندس من فلایت پیکس هاوک دارم فریمور رو ریختم همه کار ها رو کردم اما هیچ مود پروازی برای من نمیاد یعنی وقتی پنجره اش رو باز میکنی خالی است

    به نظر شما مشکل از کجاست؟

    ممنون میشم سریع جواب بدهید کارم گیره

    با تشکر از پاسخ شما

    • قاسم قاسمی

      سلام جناب برهانی
      لطفا به منوی Help بروید و از گزینه Check for updates آخرین بروزرسانی را انجام دهید تا این مشکل برطرف شود ممکن است در طی این بروزرسانی با خطای فایروال کامپیوتر همانند Unable to connect to remote server مواجه شوید که نیاز است فایروال را برای مدت کوتاهی غیرفعال کنید.
      موفق باشید

  • آرش ارژنگی

    سلام مهندس قاسمی
    ممنونم حل شد
    فقط یسری مسائل هست که نمیدونم باید چیکارشون کنم
    1-توی هر نوبت روشن شدن مولتی روتر، رادیو کنترل روشنه وبعد که برق سیستم رو وصل میکنم یه تک بوق میزنه و دیگه هیچ کانالی کار نمیکنه تا اینکه من برق رو قط میکنم و ترتل رو میدم بالا و دوباره وصل میکنم میره تو حالت کالیبره و ازونجا به بعد سیستم راه میفته خوب حالا من هرسری باید کالیبره کنم؟
    2-فقط ترتل شناخته شده و هیچ کانال دیگه واکنشی نشون نمیده

    3-با اینکه چند بار تراز بودن پرنده رو چک کردم و درست بوده ولی لحظه بلند شدن به سمت چپ کشیده میشه و صاف بلند نمیشه

    4-بنظر شما مد پروازی نیاز هست؟چه مدی رو پیشنهاد میکنید؟

    بابت تمام زحماتتون واقعا ممنونم

    • قاسم قاسمی

      سلام و عرض ادب
      ضمن عرض سپاس بابت اظهار لطفتان.
      مرحله به مرحله سوالات را پاسخ می دهیم و اگر جایی از قلم افتاد بعدا یادآوری کنید تا پاسخ دهم.
      ابتدا به ساکن اینکه نوع اسپیدکنترلتان را برای ما ارسال کنید.
      آیا کالیبراسیون به روش کالیبره تک تک اسپیدکنترلر ها را هم انجام می دهید یا فقط کالیبراسیون همه اسپیدکنترلرها باهم؟ هر چند کالیبراسیون کلی اسپیدکنترلر ها به صورت کلی و همه با هم بیشتر وقت ها جواب می دهد و مشکلی نیست ولی بعضی از اسپیدکنترلرها نیاز دارند که به صورت تک به تک و با اتصال سیم سیگنال اسپید کنترل به کانال تراتل گیرنده کالیبره شوند هنگام کالیبراسیون تکی، اسپیدکنترل ها هیچ ارتباطی با فلایت کنترل ندارند.
      آیا در پایان مرحله کالیبراسیون رادیوکنترل، گزینه Click when Done را فشار می دهید؟ لطفا عکس پایانی از صفحه مشکی رنگی که اعداد مربوط به کالیبراسیون را نشان می دهد ارسال کنید تا بررسی گردد.
      جواب سوال 4: حتما و حتما برای شروع از مد پروازی RTL و LAND استفاده کنید. مخصوصا اینکه مد RTL را فعال کنید
      هنگامی که کالیبراسیون اسپیدکنترلرها را انجام می دهید به هیچ وجه کابل USB به کامپیوتر متصل نباشد و ملخ ها هم از موتور جدا شده باشند.

  • آرش ارژنگی

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید
    مهندس قاسمی عزیز ممنونم از راهنمایتون ولی متاسفانه با تغییر عدد مذکور، هیچ تغییری توی مولتی روتورم رخ نداد
    ولی خودم با اعداد بازی کردم و سعی خطا به اعدادی که توی تصویر ارسال کردم رسیدم ولی فقط5 موتور از 6 موتورم باهم روشن میشن و یکی از موتورها دقیقا یک پله از بقیه دیرتر روشن میشه
    حتی من جدا دوباره با رادیو کنترل کالیبره کردم ولی متاسفانه دقیقا یک پله از بقیه دیرتر روشن میشه
    1-این اعدادی که توی تصویر بهش رسیدم منطقیه؟ یا باید عوض بشه؟؟
    2- ممنون میشم راهنماییم کنید چیکار کنم همشون باهم روشن بشن؟

    • قاسم قاسمی

      سلام مجدد
      لطفا عدد 100 را به 110 تغییر دهید و دوباره تست کنید ببینید همگی باهم روشن می شوند. قبل از تست حتما ملخ ها را باز کنید. اگر باز هم روشن نشد بر روی 120 تست کنید.

  • آرش ارژنگی

    سلام وقتتون بخیر
    واقعا ممنونم از راهنمایتون
    این موضوع هم حل شد و من تونستم گزینه هایی که نوشته بودید رو سرچ کنم

    همانطور که قبل هم گفتم موتور B و D با 5% ترتل راه افتادن و 4 موتور دیگه با 6% ترتل راه افتادن
    و مقادیر برای قسمت هایی که سرچ کردم در تصویر ضمیمه، نشان داده شده.

    ممنون میشم بقیه مراحل تغییر مقادیر و سیو کردن رو بفرمایید

    • قاسم قاسمی

      سلام و خداقوت
      لطفا مقدار 70 را به 80 تغییر دهید و مقدار 130 هم بدون تغییر باقی بماند. نتایج را تست کنید ببینید موتورها با سرعت یکسانی شروع به کار می کنند.

  • آرش ارژنگی

    سلام خسته نباشید
    مهندس قاسمی ممنون مشکل نشناخته شدن رادیئ کنترل دقیقا همون اتصال اشتباه سیم ریسیور به فلایت بود که بعد از چک و اصلاح، مشکل رفع شد
    ولی مشکل قبلم همچنان برقراره، یعنی همون نبودن جای سرچ توی نرم افار من که قبل براتون تصویرش رو ارسال کردم
    درمورد کمترین ترتل برای روشن شدن موتورها، موتور B و D با 5% ترتل راه افتادن و 4 موتور دیگه با 6% ترتل راه افتادن

    تصویری هم از نرم افزار ضمیمه شده که عدم گزینه هایی که شما زحمت کشیدید تصویرش رو گذاشتید نشون میده
    ممنون میشم راهنمایم کنید تا ادامه کارم رو انجام بدم

    • قاسم قاسمی

      سلام جناب ارژنگی
      خوشحالیم که مشکل رادیوکنترلتان بر طرف گردید ان شاالله بقیه موارد هم برطرف می شود.
      برای رفع مشکلی که در تصویر نشان داده اید کافی است که در همین صفحه بر روی گزینه Planner کلیک کنید و از صفحه باز شده به سراغ گزینه Layout بروید و آیتم Advanced را انتخاب کنید تا تمامی پارامترهای لازم نمایش داده شود. من یک عکس از صفحه دسکتاپ خودم ضمیمه کردم که این موضوع را به صورت شفاف نشان می دهد. باز هم اگر موردی بود بپرسید تا پاسخ داده شود.

      با آرزوی موفقیت برای شما و تمامی دوستان

  • آرش ارژنگی

    سلام مهندس وقتتون بخیر
    بنده نرم افزار رو دوباره نصب کردم و تک تک ESC هارو دوباره جدا جدا کالیبره کردم وبلافاصله بعدش تمام سیم هارو متصل کردم وبعد از کالیبره تکی من همه موتورهارو باهم روی فلایت کالیبره کردم فقط یه بوق میزد و دیگه اصلا رادیو کار نمیکرد فرقی هم نداشت که ترتل ماکزیمم یا مینیمم باشه در هر حالت یه بوق یکسره شنیده میشد و دیگه رادیو کار نمیکرد

    بعد از اون فلایت رو به نرم افزار متصل کردم و تونستم دونه دونه موتورهارو تست کنم
    برق ESCها از باطری و برق فلایت هم از باطری تامین شد و سیم UDB هم متصل بود

    هیچ مشکل خاصی نبود و موتور B و D با 5% ترتل راه افتادن و 4 موتور دیگه با 6% ترتل راه افتادن
    تنها موضوعی که بود اینه که من ظاهر نرم افزارم با چیزی که شما زحمت کشیدید و توی عکس نشون دادین فرق میکنه و من اصلا اون گزینه هارو ندارم و نمیدونم سرچش کجاست.
    یکجایی بود توی قسمت CONFIGITUNING که واژه FINDE اونجا واژه ای که گفتید رو سرچ کردم پیدا نکرد
    بنظر شما الان باید چیکار کنم؟ چرا رادیو رو رو نمیشناخت؟؟چن بارهم برق رو قط و وصل کردم ولی باز همون تکرار میشد

    تصویری هم از ورژن نرم افزار و بخش مد نظر رو براتون ارسال کردم
    ممنون.

    • قاسم قاسمی

      سلام
      بسياري از پارامترها بعد از كاليبراسيون راديوكنترل ظاهر مي شوند و در حال حاضر نياز است كه مشكل عدم ارتباط راديوكنترل حل شود. در مرحله اول عكسي از محل اتصال سيم هاي گيرنده راديوكنترل به اتوپايلوت APM برايمان ارسال كنيد تا بررسي شود. احتمال اينكه مشكل از نحوه اتصال باشد وجود دارد.

  • آرش ارژنگی

    سلام مهندس وقتتون بخیر
    بنده نرم افزار رو دوباره نصب کردم و تک تک ESC هارو دوباره جدا جدا کالیبره کردم وبلافاصله بعدش تمام سیم هارو متصل کردم و فلایت رو به نرم افزار متصل کردم و تونستم دونه دونه موتورهارو تست کنم
    برق ESCها از باطری و برق فلایت هم از باطری تامین شد و سیم UDB هم متصل بود
    هیچ مشکل خاصی نبود و موتور B و D با 5% ترتل راه افتادن و 4 موتور دیگه با 6% ترتل راه افتادن
    تنها موضوعی که بود اینه که من ظاهر نرم افزارم با چیزی که شما زحمت کشیدید و توی عکس نشون دادین فرق میکنه و من اصلا اون گزینه هارو ندارم و نمیدونم سرچش کجاست.
    یکجایی بود توی قسمت CONFIGITUNING که واژه FINDE اونجا واژه ای که گفتید رو سرچ کردم پیدا نکرد
    بنظر شما الان باید چیکار کنم؟

    تصویری هم از ورژن نرم افزار و بخش مد نظر رو براتون ارسال کردم
    ممنون.

  • آرش ارژنگی

    وقت بخیر
    بعد از اتصال apm2.8 به نرم افزار mission planner ((نسخه دقیقش توی عکس مشخصه)) و بعد از شناسایی کامل فلایت رفتم سراغ تست موتور ها که متاسفانه با پیغامی که تو تصویر مشخصه روبه رو شدم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • قاسم قاسمی

      سلام
      firmware را دوباره نصب كنيد و يكبار ديگر به صورت دستي اسپيدكنترل ها را كاليبره كنيد و سپس ببينيد بر طرف مي شود يا خير؟
      تغذيه فلايت كنترل را از ماژول تغذيه 3DR تامين مي كنيد يا از اسپيدكنترل ها؟

  • علی قاسمی

    سلام

    منظورتون از مد 5چیه؟ مگه 4 تا مد بیشتر نداشتیم؟

    • قاسم قاسمی

      سلام جناب قاسمي
      منظورمون كانال 5 بود كه به اشتباه مد 5 نوشته شده بود. ممنون از دقت نظر حضرتعالي. متن مورد نظر اصلاح شد.
      با سپاس فراوان

  • بنیادی

    با سلام و خسته نباشید خدمت استاد قاسمی عزیز
    جنناب آقای قاسمی من روی کواد کپترم یک فلایت کنترل Pixhawk v2.4 نصب کردم .
    بعداز نصب تنظیمات و کالیبراسون قسمتهای مخطلف کواد کپتر رانیز با دقت انجام دادم .
    در حال حاضر مشکلی که هست اینه که موقع پرواز وقتی کواد حدود 5 سانتیمتری از زمین بلند می شود به طور سریع بر روی بازوهای پشتی ((عقبی))برمی گردد وبرعکس می شود.
    اگر ممکن هست منو در این زمینه راهنمایی کنید.
    با تشکر فراوان
    بنیادی

    • قاسم قاسمی

      سلام جناب بنيادي
      لطفا جهت چرخش ملخ ها را يكبار ديگر چك كنيد ببينيد مطابق شكل زير مي باشد. نوع X و نوع +

  • آرش ارژنگی

    خیلی ممنون از راهنمایی خوبتون مهندس قاسمی
    مسئله ای دیگه که ذهنم رو در گیر کرده دیرتر راه افتادن یکی از موتورهام هست. من یک هگزاکوپتر راه اندازی کردم و اینبار از فلایت apm2.8 استفاده کردم. ابتدا هم هر موتور رو جدا جدا کالیبره کردم و بعد با فلایت کالیبره کردم
    ولی وقتی اهرم تراتل رو به آرومی به سمت بالا میبرم در یک استپ 5 موتور روشن میشه و یکی نه و اگر یک پله دیگه تراتل رو به آرومی بدم بالا اون هم روشن میشه و یا اگر چن لحظه در همون استپ صبر کنم خودش روشن میشه
    میخاستم بدونم:
    1-این مسئله ایراد محصوب میشه یا نه؟
    2-من هر بار که میخام پرنده ام رو راه اندازی کنم باید کل موتور ها کالیبره بشه؟چون هر بار که باطری رو وصل میکنم راهی جز این نیست که اهرم ترانل رو بالا بزارم و اگر پایین باشه اصلا دستوری از رادیو دریافت نمیکنه و در نتیجه سیستم بعد از اتصال باطری میره تو حالت کالیبره
    بابت زحماتتون ممنونم

    • قاسم قاسمی

      سلام جناب ارژنگي
      اينكه يكي از موتورهايتان با بقيه شروع به كار نمي كنيد يك مشكل است و بايد بر طرف شود. ایمنی بیشتر تضمین کننده پروازی با خیال آسوده است. دلیلش هم به خاطر این است که بعضی اسپیدکنترلرها در محدوده پایین کنترلیشان یک ناحیه غیر قابل استفاده(Dead Zone) دارند که باید تعیین شود.
      ابتدا به سراغ قسمت تست موتورها بروید(حتما ملخ ها باز شده باشند) و میزان حداقل تراتل مربوط به موتوری که می گویید در ابتدا روشن نمی شود را بیابید. موتورها را یکی یکی تست کنید. با شکل برایتان نشان داده ام. از قسمت سرچ برای پیدا کردن این پارامتر استفاده کنید. دور گزینه سرچ یک کادر کشیده شده است.

      بعد از اینکه موتورها را تست کردید و مشخص شده حداقل تراتل برای روشن شدن تمامی موتورها چقدر است به سراغ MOT_SPIN_ARMED می روید و مقدار آن را تغییر می دهید(مقدار آن را اعلام کنید تا میزان افزایش را خدمتتان عرض کنم)
      پس از آن به قسمت THR_MIN رفته و مقدار آن را افزایش دهید. مقادیر قبلی را اعلام کنید تا میزان افزایش را خدمتتان عرض کنم. در شکل زیر نشان داده شده است.

      سپس كاليبراسيون را مجددا انجام دهيد تا همگي موتورها در يك تراتل يكسان شروع به كار كنند.
      حتما مقادیر را اعلام کنید زیرا در ورژن های مختلف متفاوت است.

  • آرش ارژنگی

    سلام نمازوروزتون قبول باشه مهندس قاسمی
    حقیقت امر اینه که من مشکلم توی کانتکتورها نیست
    ارور زیر داره اذیتم میکنه :
    check BRD_TYPE:no ms5611 found

    طبق بررسی هام احتمالا فشار سنج بردم سوخته ولی آخه چرا؟من هیچ کار خاصی باهاش نکردم!!!!!!!!!!!!!!!!
    حالا نمیدونم فشار سنجم واقعا سوخته یا نیازه که بردم رو ریست فکتوری کنم شاید این سنسوررو بشناسه
    ممنون میشم راهنمایم کنیدکه:
    1- از کجا مطمین بشم سوخته یا نه؟
    2-اگر یکی از راه های تشخیص ریست فکتوریه، چطوری اینکارو بکنم چون با نرم افزار نمیشه (((سنسور رو نمیشناسه نمیزاره دسترسی به کل سیستم فلایت داشته باشم)))

    • قاسم قاسمی

      سلام مجدد
      متاسفانه بسیار از بردهایی که در دسترس ما قرار می گیرد به دلیل کیفیت نامناسب گاها با چنین مشکلاتی روبرو می شود. در مورد برد پیکس هاوک شما هم به احتمال قوی فشارسنج سوخته و نیاز است که فشار سنج را تعویض کنید. ولی باز هم جهت اطمینان از این قضیه می توانید از روش های زیر آن ریست کنید شاید درست شود. از بروزترین نسخه میشن پلنر نیز استفاده کنید.
      http://ardupilot.org/copter/docs/common-parameter-reset.html
      موفق باشید.

  • آرش ارژنگی

    رادیو کنترل AT9S برند رادیو لینک، و گیرنده R9DS همون برند

    • قاسم قاسمی

      سلام مجدد
      لطفا عکسی از اتصالات روی فلایت و گیرنده در حالتی که روشن نموده اید را ارسال کنید. وضعیت LED ها در عکس مشخص باشد

  • آرش ارژنگی

    سلام مهندس قاسمی وقتتون بخیر باشه
    من از فلایت کنترل pixhawk استفاده میکنم، بعد از اینکه تک تک escهارو با رادیو کالیبره کردم به فلایت متصل کردم تا با فلایت هم کالیبره کنم ولی اتفاق عجیبی افتاد و اینکه فلایت ریسیور رو نمیخوند!!!!
    چند بار باطری رو قطع و وصل کردم ولی بازم خبری نشد و led پیغام روی فلایت سفید و یکسره روشن بود که من هرچی سرچ کردم مفهومش رو توجه نشدم
    فلایت علاوه بر اون gps رو هم نمیشناخت
    ممنون میشم راهنمایم کنید باید چیکار کنم تا بشناسه؟ مشکل چیه؟

  • آرش ارژنگی

    باسلام و ضمن عرض تشکر بابت مطالب مفیدتون
    سوالی داشتم در خصوص فلایت PIXHAWK
    میخام به پرنده ام ماموریت بدم که مثلا توی حیاط خونه از زمین بلند بشه و مثلا 200متر ارتفاع بگیره و بعد به 300متر به راست بره و همین مسیر رو بعد از چن ثانیه بر گرده
    ممنون میشم راهنمایم کنید و علاوه بر اینکه نحوه انجامش رو بگید، این رو هم مشخص کنید که آیا میشه توی مد های پروازی این مسیر رو سیو کرد و بعد با انخاب مد پروازی از طریق رادیو کنترل این ماموریت رو به پرنده داد؟

    • قاسم قاسمی

      سلام جناب ارژنگی
      بله امکان پذیر است و می توان ذخیره کرد. با توجه به اینکه توضیحاتش زیاد می باشد و در قالب یک کامنت نمی گنجد به صورت یک جلسه مجزا بارگذاری می شود. تلاش می کنیم تا چند روز آتی آماده شود.
      با آرزوی موفقیت

  • صفا سلیمی

    سلام مهندس اینهم از ارور جی پی اس

    • قاسم قاسمی

      سلام جناب سلیمی بزرگوار
      جواب در قسمت قبل پاسخ داده شد در صورتی که باز هم درست نشد بیان نمایید تا بررسی گردد.
      موفق باشید

  • صفا سلیمی

    سلام آقای قاسمی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان :بنده چی پی اس رادیولینک مدل se100 را با میشن پلنر کالیبره کردم و به درستی کالیبره شد .آیا میشه 2باره چی پی اس رو کالیبره کرد ؟چون من این کارو کردم و نرم افزار ارور میداد.آیا برای جی پی اس مشکلی پیش اومده ؟با تشکر

    • قاسم قاسمی

      سلام جناب سلیمی
      طاعات و عبادات شما و همه هموطنان مورد قبول درگاه حق.
      در مورد عکسی که ارسال کردید نوشته است که خطای 99 قطب نما. و با توجه به اینکه این خطا مربوط به نحوه اتصال قطب نما می باشد لطفا ورژن فلایت کنترل APM که استفاده می کنید را ذکر کنید. در صورتی که از APM2.8 استفاده می کنید و قصد دارید با استفاده از آن یک قطب نمای خارجی را راه اندازی کنید نیاز است که جامپر کنار سوکت اتصال فلایت کنترل را بیرون بیاورید و در صورتی که می خواهید از قطب نمای داخلی استفاده کنید این جامپر را در جای خود نگه دارید با استفاده از شکل در زیر برایتان شرح داده ام.
      جامپر قطب نمای داخلی
      موفق باشید

  • جعفر بنیادی

    با سلام و خسته نباشید خدمت استاد قاسمی عزیز
    من هرکاری میکنم نی تونم قطبنمای داخلی اتو پایلوت apm 2.8 را فعال و کالیبره کنم.
    نمی دونم کجای کاراشتباه است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا منو راهنمایی کنید
    محورا به صورت off هستند
    نوشته قطبنما
    off sete
    x=0 y=0 z=0
    با تشکر فراوان
    بنیادی

    • قاسم قاسمی

      با سلام
      آيا قطب نماي خارجي هم استفاده مي كنيد؟

      • جعفر بنیادی

        با سلام و خست نباشید
        نه.
        از قطب نمای خارجی استفاده نمی کنم.
        آیا اتوپایلوت apm 2.8 v2 قطب نمای خارجی دارد ؟؟؟؟؟؟
        اگه دارد چرا ارور 99 میگیرد و غیر فعال هست و کالیبره نمی شود؟؟؟؟؟
        آقای مهندس سوال دیگری که دارم راجب کالیبره کردن شتاب سنج هست.
        وقتی که مراحل کالیبره کردن شتابسنج را انجام می دهم در انتها پیام Done می دهد که به معنای انجام شد هست و اون پیامی که در دتصویر دورش ط کشیده شده است نمی دهد.
        من از کجا بدونم که عمل کالیبره شدن شتاب سنج انجام شده است یا نه ؟؟؟؟؟؟؟
        با تشکر بنیادی

        • قاسم قاسمی

          سلام جناب بنیادی
          به همراه فلایت کنترل APM در فروشگاه های داخلی قطب نمای خارجی ارائه نمی شود. پس این فلایت کنترلی که دارید GPS و قطب نمای خارجی ندارد. برای رفع مشکلی که بیان نمودید ابتدا نسخه بتا میشن پلنر را دانلود کنید به احتمال زیاد مشکل کالیبراسیون حل می شود. برای دسترسی به نسخه بتا میشن پلنر از قسمت Help نرم افزار بروید و در قسمت پایین صفحه گزینه Check for beta Updates کلیک کنید. اگر هنگام آپدیت کردن با مشکل مواجه شدید از فیلترشکن استفاده کنید.
          موفق باشید.

          • جعفر بنیادی

            سلام آقای مهندس قاسمی
            من کارهاییرو که فرمودید انجام دادم ولی متاسفانه به نتیجه ای نرسیدم.
            ولی یک چیزی که متوجه شدم توی این گونه اتوپایلوتهای apm ورژن 2.8 – در قسمتی که سوکت جی پی اس می خوره یک سری پایه های جامپر وجود دارد (((که البته توی اتوپایلوت من این پایه ها نصب نشده اند)) ) که روی یک جفت از این پایه ها سوکت قرار دارد و این سوکت روی اتوپایلوت من چون پین هدرهاش نصب نشده وجود ندارد .
            در یکی ازاین سایتهای خارجی نوشته شده بود که باید برای نسب جی پی اس و قطب نمای خارجی این جامپرو بیرون بیاورید.
            احتمال داره که مشکل از نبودن این جامپر باشه و قطب نمای داخلی شناخته نشه ؟؟؟؟؟؟؟؟

            با تشکر فراوان از توجه شما جناب آقای مهندس قاسمی

          • قاسم قاسمی

            با سلام خدمت جناب بنیادی عزیز
            1- در مورد اتصال قطب نماي داخلي و خارجي بله درست است و در صورتي كه مي خواهيد از قطب نماي داخلي استفاده كنيد بايد جامپر مربوط به قطب نماي داخلي را در محل كناري پورت GPS اتصال كنيد كه در شكل زير نشان داده ايم و در صورتي كه مي خواهيد از قطب نماي خارجي استفاده كنيد نياز است كه اين جامپر را برداريد. چنانچه هنگام خريد اين فلايت كنترل جامپري همراه آن نبوده است مي توانيد از يك سيم بردبرد مادگي به مادگي به صورت موقت استفاده كنيد.
            جامپر قطب نمای داخلی
            2- پيشنهاد اين است كه ترجيحا از قطب نماي خارجي استفاده كنيد زيرا قطب نما بسيار حساس مي باشد و در صورتي كه روي برد فعال شود نويزهاي محيط اطراف مربوط به سيم ها و موتورها را دريافت مي كند و به خوبي عمل نمي كند ولي وقتي از قطب نماي خارجي استفاده مي كنيد به دليل فاصله اي كه از سيم ها و اتصالات ديگر دارد به خوبي عمل مي كند.
            3- به طور كلي ما سه نوع جامپر روي برد APM استفاده مي كنيم كه به صورت زير است:
            الف- جامپر تغذيه فلايت كنترل
            ب- جامپر سيگنال PPM
            ج- جامپر قطب نما

  • علی اصغر قطعی

    با عرض سلام خدمت کلیه گردانندگان سایت .فکر نمیکردم در سایتهای ایرانی بشود اطلاعات مفید و کافی را بصورت رایگان استفاره کرد فقط میتوانم بگویم ذکات علمتان را پرداخت کردید

  • raghb

    در ادامه …..

    میشه با این توضیحات برد APM را براحتی برای کار زیردریایی در نظر بگیریم

    یا باید سمت خود برد آردینو …..برویم
    برای پایداری و اتوماتیک شدن ؟

    پایلوت ما

    دارای سه موتور
    دوتا جلو
    یکی عقب

    دوتا سرور موتور
    مخزن گازی

    و تعیین چندین مد هست

    متشکرم
    منتظر راهنمایی های شیوایتان هستم

    یا علی

    • قاسم قاسمی

      سلام مجدد
      بله مي توانيد با استفاده از APM اينكار را انجام دهيد.
      موفق باشيد.

  • raghb

    بنده توسط سایت بسیار خوب شما آشنایی نسبی با آردو پایلوت پیدا کردم

    ما یک مدل زیر دریایی می خواهیم بسازیم
    لطفا درباره قابلیت کار با برد APMراهنمایی بفرمایید و یا
    پیشنهاد بدهید با چه بردی کار کنیم که :

    ?بتوان مدهای gps پیاده سازی شود ویا برای مدهای TTl با استفاده از IMU ها برنامه نویسی مضاعف کرد

    ?بتوان برای کارکرد موتورها برنامه نویسی کرد با توجه به رادیو کنترل فرستنده
    و طبق خواسته اعمال دستورات به موتورها کنیم
    ?ارسال داده ها از پایلوت به رادیو مثل سرعت …فشار ..داشته باشیم

    ?ارسال تصاویر دوربین

    ?ویا تلمتری

    مشکل من : اینکه با توجه به آموزش های شما خیلی از امکانات این برد را مناسب دیدم

    ولی بعضی از دوستان شکایت از سخت بودن چنج کردن آن داشتند؟
    آیا میشه با استفاده ازنرم افزار برای mission planner

    firmware
    مخصوص نوشت که طبق عملکر ما کار کند و از امکانات اتوپایلوت مثل مدهای جی پی اس هم استفاده کند؟

    خلاصه مهندس خیلی سردر گم شدیم
    ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید استفاده از چه برد و روشی معقول تر به موفقیت کار نزدیک می شویم ؟

    • قاسم قاسمی

      با سلام خدمت شما دوست عزيز
      فلايت كنترل APM يك فلايت كنترل Open Source مي باشد و شما مي توانيد تغييرات مورد نظرتان را روي اين برد پياده كنيد. يعني اينكه نرم افزار Mission Planner را در محيط Visual Studio باز مي كنيد و هر تغييري كه مد نظرتان است انجام مي دهيد و يا تمامي كدها و قابليت هاي ديگر. ولي ذكر اين نكته هم مهم است كه فلايت كنترل APM حاصل تغييرات زيادي توسط كاربران مختلف است كه به اينجا رسيده است و در صورتي كه قصد تغيير آن را داريد نياز است كه به طور كامل بر #C و ++C تسلط داشته باشيد و زمان كافي جهت انجام تغييراتي كه مد نظرتان است را داشته باشيد. در حال حاضر فلايت كنترلر هاي Open Source موجود كه اينجانب حضور ذهن دارم به صورت زير است:
      1- KK
      2- CC3D
      4- APM و Pixhawk و خانواده Ardupilot
      5- CC3D rev
      6- Multiwii
      7- Naze32
      8- KISS
      9- STM32F3 (از Aeroquad)
      10- Paparazzi
      11- Navio
      12- Erle-Brain
      مقايسه تعدادي از آنها را در كامنت هاي ديگر آورده ايم. به طور خلاصه اگر قصد داريد پروژه هاي پيچيده را انجام دهيد پيشنهاد ميكنم از اپن سورس هاي Raspberry Pi به جاي Arduino استفاده كنيد. يعني اينكه به جاي APM يا Pixhawk يا MultiWii از navio2 يا Erle-Brain به همراه Raspberry Pi استفاده كنيد. اگر هم پروژه پيچيده اي نيست بهترين انتخاب همان APM است. بحث پروژه ساده و پيچيده هم يك موضوع نسبي است كه هر كس تعريفي از آن دارد. دقت كنيد كه ما فقط روي قابليت ها بحث مي كنيم و با جريان مصرفي و قيمت و… كاري نداريم.
      موفق باشيد.

  • سامان محمدی

    با سلام و خسته نباشید خدمت استاد قاسمی عزیز و عرض خداقوت بابت تهیه و ارایه آموزش های خوبتون در خصوص UAV ها
    بنده در حال انجام یک پروژه دانشگاهی هستم مبنی بر اعمال یک درجه آزادی (pitch) بیشتر به موتورهای کوادروتور . به عبارت دیگر موتورهای کوادروتور ثابت نیستن و قابلیت چرخش همانند هواپیماهای عمود پرواز دارن همانند کوادهای مسابقه (race) من دنبال معادلات دینامیک سیستم با این تغییر رو کواد هستم یه کارایی کردم ولی دچار کمبود اطلاعات هستم کمکی که لازم دارم اینه که:
    – مقاله های آکادمیک در این زمینه رو از کجا تهیه کنم و کلید واژه یا نام این دسته از کوادها چیه
    – بعد از به دست آوردن معادلات باید بحث پایداریش رو در نرم افزار متلب بررسی کنم که آموزش شبیه سازی اون رو می خوام
    و یا کسی که بتونه تو این زمینه به من کمک کنه
    زمان زیادی ندارم لطف کنید اگه می تونید سریع پاسخ بدید. ممنون

    • قاسم قاسمی

      سلام جناب محمدی
      مطلبی که بیان نمودید یک بحث کاملا تخصصی می باشد که در قالب یک کامنت و یک مطلب نیست. برای شروع هم پیشنهاد می کنم از مقاله زیر کمک بگیرید و هر جایی که مشکل داشتید بنده در خدمتم. کاری هم که قراره انجام بدید یک قسمتش مشابه معادلات داینامیک V22 می باشد که اگر دسترسی دارید کمک کننده می باشد.
      http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.193.4801&rep=rep1&type=pdf
      موفق باشید.

  • venuse

    سلام
    مطالبی که قرار دادین بسیار عالی هستند .
    تشکر و خسته نباشید.

    • قاسم قاسمی

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      از ابراز لطف جنابعالی سپاسگذاریم.
      موفق باشید

  • علی دانشجو

    سلام مهندس. با تشکر از مطالب مفیدتان. خواهشا در باره مشکل پیش امده مرا راهنمایی بفرمایید. بعد از نصب یکسری برنامه(مثل اردینو) برنامه MissionPlanner دیگر اجرا نمی شود. حتی پس از انیستال کردن برنامه و نصب مجدد آن.فقط بعد نصب ویندوز جدید این مشکل حل می شود.

    • قاسم قاسمی

      سلام دوست عزیز
      ابتدا تمامی فایل های باقیمانده از نصب قبلی را پاک کنید و برنامه را دوباره نصب کنید. به احتمال زیاد مشکل برطرف می شود. در مورد آپدیت ها و بارگذاری فایل ها هم اگر به مشکل برخوردید از فیلترشکن استفاده کنید.
      موفق باشید

  • علیرضا 1126

    سلام مهندس در یک جمله بگم مطالب بیار صریح و مفید بود.بابت زحمتت ممنونم

  • محمدرضاعابدینی

    سلام وخسته نباشید به مهندس قاسمی .. دوستان قدر ایشون رو بدونید من خودم چندین بار مقاله اموزشی تهیه کردم ومیدونم که یکجا جمع کردن مطالب اونم بصورتی که همه افراد بتونن درک کنن چقد سخته و امیدوارم افرادی همچون مهندس قاسمی زیاد شده و الگویی برای افرادی دیگری باشن وایشالا خودشونم عین کوادهای همه چی تموم در تمامی مراحل زندگی اوج بگیرن واین اوج گیریشون مثل کواد زمانی نباشه وهمیشه نوک کواد زندگیشون رو به اسمون باشه وادامه پیدا کنه …مهندس خسته نباشی

    • قاسم قاسمی

      جناب آقای عابدینی عزیز سلام
      از ابراز لطف و اظهار نظر جنابعالی سپاسگذارم. ما هم با دوستانی مثل شما انرژی مضاعف می گیریم و کارمان را دنبال می کنیم. امیدوارم شما و تمامی دوستان در تمامی مراحل زندگیتون موفق باشید. ان شاالله با جدیت موضاعات پیشرفته تر را ادامه خواهیم داد.
      موفق باشید.

  • میلاد

    سلام خیلی ممنونم از سایت خوبتون لطفا ادامه آموزش هارو قرار دهید خیلی احتیاج دارم

    • قاسم قاسمی

      سلام دوست عزيز
      آموزش ها ادامه دارد ولي اگر بخش خاصي مدنظرتون هست بفرماييد تا قرار داده شود.
      موفق باشيد

  • نوشتن نظر

    پاسخ دادن به علیرضا 1126 لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اضافه کردن تصویر ( فقط فرمت jpg)