چرخش ملخ کوادروتور

كوادكوپترهاي شناگر و حركت در باران و برف شديد{بخش اول}

كوادكوپترهاي ضدآب

تا اينجا تمام مطالبي كه ما منتشر كرديم در مورد كوادكوپترهايي بود كه در هوا پرواز مي كردند و هيچ اشاره اي به پرواز كوادكوپترها در باران و يا شنا كردن كوادكوپترها نكرديم. كارهاي زيادي با كوادكوپتر مي توان انجام داد. در آينده اي نه چندان دور كوادكوپترها بخش زيادي از كارهاي ماهيگيران را انجام خواهند داد. پس منتظر كوادكوپترهاي ماهيگير باشيد!

شايد اين سوال تو ذهنتون باشه كه اصلا مگه كوادكوپتر رو ميشه زير آب برد؟!

به لطف بدنه هاي ضد آب حركت در محيط هاي آبي هم براي كوادكوپترها آسان شده است.

به شكل زير دقت كنيد. اين شكل يك بدنه كوادكوپتر ضدآب را نشان مي دهد.

فريم ضدآب كوادكوپتر

به شكل زير دقت كنيد.

تكنولوژي كوادكوپترهاي ضدآب

شكل زير هم نمايي نزديكتر از اين بدنه را نشان مي دهد.

بدنه ضد آب كوادكوپتر

چيزي كه در اصل اتفاق ميفته چيزعجيب غريبي نيست و ما تمامي قطعاتمون را با يك فريم ضدآب ايمن مي كنيم.

كوادكوپترهاي ضدآب

قطعاتي كه نياز به ضدآب بودن دارند

همانطور كه ملاحظه مي كنيد يكي از بخش هايي كه بيرون مي ماند موتورهاي كوادكوپتر هستند. آيتم ديگري كه ممكن است در بيرون قرار گيرد دوربين و متعلقات همراه آن است كه در صورتي كه بدنه شما قابليت نصب دوربين در داخل خود را نداشته باشد نياز داريد كه نوع ضدآب را تهيه كنيد. دقت كنيد كه آنتن كوادكوپتر به دليل اينكه ممكن است تضعيف شود بهتر است كه در بيرون بدنه نصب شود. در شكل زير كوادكوپتر QuadH2O را مشاهده مي كنيد.

نكته مهمي كه در طراحي كوادكوپترهاي ضدآب وجود دارد اين است كه اين كوادكوپترها به دور موتور بالايي نياز ندارند. يعني اينكه شما ابتدا بايد مشخص كنيد كه هدفتان از طراحي يك كوادكوپتر چيست؟ به اهداف زير دقت كنيد.

1- كوادكوپتر با قابليت پرواز در هواي كاملا صاف
2- كوادكوپتر با قابليت پرواز در باد ملايم
3- كوادكوپتر با قابليت پرواز در باد شديد
4- كوادكوپتر با قابليت پرواز در هواي باراني به همراه باد شديد
5- كوادكوپتر با قابليت حركت در آب
6- کوادکوپتر با قابلیت انجام حرکات آکروباتیک
7- کوادکوپتر مخصوص حمل وزنه های سنگین
8- كوادكوپتر با قابليت پرواز در هواي طوفاني و در آب و انجام حرکات آکروباتیک و حمل وزنه و…

اگر به موارد بالا دقت كنيد مشاهده مي كنيد كه براي هركدام يك نوع طراحي لازم است و مثلا پارامترهايي كه در باد ملايم وجود دارد قطعا در شرايط باد شديد متفاوت است و در صورتي كه يك كوادكوپتر همه منظوره مي خواهيد كه مشابه مورد 8 باشد قطعا تمامي موارد طراحي را بايد در مورد آن لحاظ كنيد. يعني اينكه اگر در آب نياز به دور موتور پايين تري است هنگامي كه در هواي صاف پرواز مي كند نياز به دور موتور بالاتري دارد و بايد هر دو را با هم لحاظ كنيد. قطعا در آينده نه چندان دور اين آيتم ها به مسابقات داخلي (Iran open و…)هم كشيده خواهد شد و بايد خودتان را براي اين شرايط آماده كنيد.

در فيلم زير يك موتور DC معمولي را مشاهده مي كنيد كه در آب تست مي شود و موتور را به طور كامل در آب غرق مي كند و با گذشت زمان و با افزايش دور موتور مشاهده مي شود كه موتور بعد از يك مدت خاصي توانايي خود را در دورهاي بالا از دست مي دهد و مي سوزد.

آزمايش قرار دادن موتور دي سي در آب

در فيلم زير يك موتور براشلس را مشاهده مي كنيد كه در آب تست شده مي شود و ميزان ضدآب بودن را با غرق كردن كامل آن در آب و افزايش دور موتور نشان مي دهد.

آزمايش قرار دادن موتور براشلس در آب

تقريبا بيشتر موتورهاي براشلس خاصيت ضدآب بودن را در شرايط خاصي دارند و ميزان ضدآب بودن طولاني يك موتوربراشلس بستگي به نوع موتور براشلس دارد. يعني اينكه موتور براشلسي كه شما استفاده مي كنيد در صورتي كه سنسور دار باشد يا بدون سنسور و يا اينكه ياتاقان هاي آن خاصيت زنگ زدگي نداشته باشند و… از پارامترهاي مهم تعيين ميزان ضدآب بودن يك موتور براشلس است. يكي از مواردي كه در مورد موتورهاي الكتريكي در آب وجود دارد اين است كه اين موتورها در شرايطي كه غرق در آب هستند روتور آنها تحت تاثير آب قرار مي گيرد و دور موتور را كاهش مي دهد.

برای اطلاع از زمان انتشار بخش دوم این مقاله می توانید ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام ما [/su_button]

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optionally add an image (JPEG only)